Volkswagen Transporter ovládl Fleet Derby 2016

Volkswagen Transporter zvítězil v kategorii Užitkové automobily prestižní ankety Fleet Derby 2016. Šestá generace legendárních užitkových vozů přesvědčila nejen svými vlastnostmi a širokou nabídkou variant pro nejrůznější účely, ale i nízkými celkovými náklady na provoz a vysokými zůstatkovými hodnotami (TCO).



"Těší nás, že šestá generace Transporteru sbírá úspěchy již krátce po uvedení na trh. Vítězství v kategorii užitkových vozů náročné soutěže Fleet Derby je pro nás o to důležitější, že vzešlo z internetového hlasování širokého okruhu zkušených flotilových manažerů. Také první prodejní výsledky naznačují, že nový Transporter bude ještě úspěšnější než jeho legendární předchůdci," říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy.


Volkswagen Transporter je na českém trhu nejprodávanějším modelem ve své kategorii. Během prvních deseti měsíců letošního roku bylo v České republice registrováno 659 nových vozů Transporter jako užitkové vozidlo a 1397 nových vozů Transporter, Multivan, Caravelle a California jako osobní vozidlo. Celkový počet registrací tak dosáhl 2056 vozů.


Nový Volkswagen Transporter je na českém trhu k dispozici v nepřeberném počtu variant. Kromě užitkových modelů Transporter mají zákazníci na výběr rovněž osobní modely Multivan, Caravelle a California. Paleta motorů zahrnuje technicky vyspělé jednotky TSI a TDI v širokém rozsahu výkonů od 62 kW (84 k) do 150 kW (204 k). Nechybějí ani varianty s pohonem všech kol 4Motion. Místo mechanické převodovky si lze u většiny variant alternativně zvolit dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro speciální účely jsou koncipovány podvozky s kabinou, které lze doplnit nástavbou střiženou přesně na míru potřeb zákazníka.

Nezávislá anketa Fleet Derby je vyhlašována odborným časopisem Business Car. Do letošního ročníku bylo nominováno celkem 53 vozidel, z toho 12 vozidel v kategorii Užitkové automobily. Kromě řady podkladů měli porotci ke všem nominovaným automobilům k dispozici také přehled nákladů na servis a díly podléhající opotřebení po ujetí 90 000 a 150 000 km, což pomohlo odkrýt skutečné celkové náklady na provoz a zůstatkové hodnoty (TCO - Total Cost of Ownership) u jednotlivých modelů. Přehled nákladů vypracovala nezávislá společnost IBS Systém. Porotci se mohli o kvalitách jednotlivých vozidel přesvědčit během testovacích jízd.