ŠKODA v dubnu pokračovala v růstu

  • Nejlepší duben v historii ŠKODA AUTO: 92 100 dodávek zákazníkům

  • Mezinárodní úspěch: Růst v západní a střední Evropě, Číně a Indii

  • Skvělý ohlas: ŠKODA Fabia dosahuje v Evropě dvouciferných přírůstků

  • Nová éra: Nová generace modelu ŠKODA Superb je bezprostředně před zahájením prodeje


Mladá Boleslav, 11. května 2015 – ŠKODA AUTO v dubnu zvýšila počet dodávek zákazníkům o 2,8 procenta na 92 100 vozů (duben 2014: 89 600). Byl to nejlepší dubnový výsledek v celé stodvacetileté historii firmy. Česká automobilka si polepšila jak v západní a střední Evropě, tak i v Číně a Indii.

S velice dobrým ohlasem – ať už v provedení hatchback či jako kombi – se setkala nová ŠKODA Fabia, jejíž prodeje jen v západní Evropě vzrostly zhruba o 40 procent. Bezprostředně před zahájením prodeje se nachází nová ŠKODA Superb, která v červnu odstartuje další kolo modelové ofenzívy ŠKODA AUTO.

„V dubnu pokračoval pozitivní vývoj z prvního čtvrtletí,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Tento vývoj ukazuje, že s našimi novými modely získáváme pro značku také nové zákazníky,“ dodává Eichhorn. „Celý automobilový rok 2015 však nebude jednoduchý. Situace na jednotlivých trzích, především v Rusku, je i nadále velkou výzvou,“ říká Eichhorn.

V západní Evropě dosáhla ŠKODA v dubnu růstu o 4,5 procenta a dodala svým zákazníkům 38 200 vozů (duben 2014: 36 600). V Německu, na druhém nejsilnějším trhu značky ŠKODA na světě, si automobilka polepšila o 7 procent na 13 800 dodávek zákazníkům (duben 2014: 12 900). Tím ŠKODA na německém trhu potvrdila svou pozici jedničky mezi zahraničními značkami. Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA ve Španělsku (2 000 vozů; plus 16,8 procenta), Itálii (1 600 vozů; plus 24,1 procenta), Finsku (900 vozů; plus 13,5 procenta), Irsku (600 vozů; plus 30,1 procenta) nebo v Portugalsku (300 vozů; plus 15,4 procenta).

Zákazníkům ve východní Evropě včetně Ruska dodala ŠKODA v dubnu 7 400 vozů (duben 2014: 10 700). Za složitých tržních podmínek současně do konce dubna vzrostl tržní podíl značky ŠKODA z 3,9 na 4,7 procenta ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. V Rusku dodala ŠKODA zákazníkům v dubnu 4 500 vozů (duben 2014: 7 700), tržní podíl po čtyřech měsících roku dosáhl hodnoty 4,1 procenta (leden až duben 2014: 3,4 procenta). Dvouciferným tempem rostla značka v dubnu v Rumunsku (800 vozů; plus 25,5 procenta) a v Bulharsku (plus 28,5 procenta; 200 vozů).

Velmi úspěšná je značka ŠKODA ve střední Evropě. Počet dodávek zákazníkům v dubnu vzrostl o 6,1 procenta na 15 500 vozů (duben 2014: 14 600). Tržní podíl po čtyřech měsících vzrostl na 21,5 procenta (leden až duben 2014: 20,0 procent). Na domácím českém trhu si ŠKODA v dubnu polepšila o 8,1 procenta na 7 700 vozů (duben 2014: 7 100). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v Maďarsku (1000 vozů; plus 20,5 procenta) nebo ve Slovinsku (500 vozů; plus 18,8 procenta). Svou sílu ŠKODA prokázala i v Číně. Na svém největším trhu dosáhla automobilka v dubnu růstu o 4,9 procenta na 23 000 vozů (duben 2014: 21 900). Skvěle si vedla ŠKODA Octavia s přírůstkem o 49,4 procenta. V Indii si ŠKODA v dubnu polepšila o 9,6 procenta na 1 300 vozů. Pozitivně se prodeje vozů značky ŠKODA vyvíjí také v Turecku (2 600 vozů; plus 187,1 procenta), v Egyptě (700 vozů; plus 109,4 procenta) nebo v Austrálii (300 vozů; plus 33,7 procenta).

ŠKODA Octavia (36 400; +10,3 %)
ŠKODA Rapid (18 000; +6,6 %)
ŠKODA Fabia (16 500; +9,5 %)
ŠKODA Yeti (7 200; -30,8 %)
ŠKODA Superb (7 800; +4,4 %)
ŠKODA Roomster (2 900; +1,2 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 300; -15,7 %)