Alpská rally v Kitzbühelu: Tandem veteránů ŠKODA vyráží do Alp

› ŠKODA Felicia a ŠKODA 1000 MB Rallye se účastní 28. ročníku Alpské rally › Nová trasa provede na 188 posádek věhlasnými horskými silnicemi
› ŠKODA AUTO si připomíná 120. výročí svého založení

Mladá Boleslav, 27. května 2015 – Úchvatné horské silnice, fascinující historické vozy, známé osobnosti za jejich volanty – to je stručná charakteristika 28. ročníku Alpské rally v Kitzbühelu. ŠKODA se jí účastní již popáté, letos na trať vysílá vozy ŠKODA Felicia a ŠKODA 1000 MB Rallye. Na start oblíbeného závodu veteránů se ve čtvrtek postaví 188 posádek.

„Alpská rally je nádherná a náročná zároveň, i proto jsme při výběru vozů vsadili na naše

dvě odolné stálice, které na veteránských soutěžích opakovaně prokázaly své kvality,“

říká Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea.

Strmé horské silnice, nádherné průsmyky, úzké serpentiny – trasa v okolí Kitzbühelu je

jako stvořená pro speciál ŠKODA 1000 MB Rallye, který je s modifikovaným motorem

o výkonu 90 koní a dalšími závodními úpravami skvěle připraven na zteč s alpskými

velikány. Dosahuje největší rychlosti 170 km/h. Tento původně civilní exemplář prošel

počátkem devadesátých let radikální přeměnou na závodní vůz vhodný pro obtížné

dálkové vytrvalostní soutěže, v roce 1997 se účastnil závodu Panama-Aljaška. V jeho

výbavě tak nechybí sportovní sedačky s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a masivní

ochranný trubkový rám. Vůz vychází z modelu 1000 MB z roku 1967, který byl prvním

typem ŠKODA s motorem vzadu, pohonem zadních kol a se samonosnou karoserií.

Tyrkysová ŠKODA Felicia z roku 1961 nabídne posádce i divákům zcela odlišný zážitek,

který má díky jízdě bez střechy mnohem blíže pohodovému výletu krásnou krajinou.

Vloni v Kitzbühelu přitom tato Felicia ze ŠKODA Muzea skončila celkově na skvělém

třetím místě – u tohoto typu soutěží jde více než o výkon motoru o perfektní souhru

posádky a vozu. Elegantní tvar a vyvážené proporce dělají z modelu Felicia vysoce

atraktivní automobil, a když zohledníme fakt, že bylo vyrobeno pouze necelých 15.000

kusů, je právem i v investorském hledáčku odborníků na automobilovou historii. Pod

kapotou je benzinový čtyřválec 1089 cm3 s výkonem 50 koní, což pouze 930 kg vážicímu

vozu stačí na rychlost až 130 km/h.

Závod v Kitzbühelu patří mezi nejhezčí veteránské rally v Evropě díky mixu nádherné alpské přírody, úchvatných horských silnic, ale i řady prominentních účastníků. 28. ročník Alpské rally startuje ve čtvrtek 28. května ve tři hodiny odpoledne a 188 posádek se
v půlminutových intervalech vydá do závodu, během kterého ujedou Tyrolskem a Bavorskem zhruba 600 kilometrů. Novinkou letošního ročníku není jen zcela nová trasa, ale také posunutí věkové hranice pro zúčastněné vozy. Akce se mohou zúčastnit vozy do roku výroby 1972, přičemž vloni byl limitem rok 1985. Cíl čeká na účastníky v sobotu
v centru Kitzbühelu.