Jak bude vypadat nová Ibiza od SEATu?

Nová Ibiza spatřila svět, narostla na všechny strany. Motor chodil od minulé generace do posilovny, nyní má až 150 koní a za TSI se přidává elegantní označení EVO. Máme se na co těšit?

SEAT Ibiza je oblíbený model u mladých, ale i zkušených řidičů. Není tak divu, že se příchod nového modelu neobešel bez úniku fotografií ještě před jejím oficiálním představením. Počkali jsme si na všechny detaily, prozkoumali Ibizu ze všech úhlů a tady to máte - Ibizu na pár řádcích, v kostce.

Krása střídá nádheru

Design SEATu v posledních letech opravdu jde. To může potvrdit i nová Ibiza. Pátá generace nabízí sportovnější vzhled a hodně se přibližuje ke svému většímu sourozenci - Leonu. Španělé ukazují, že mají nápadů dost - to se promítá do sportovní masky, zadního difuzoru nebo možnosti volby vlastnit až 18palcová litá kola. Nejsportovnější look lze očekávat od modelu Ibiza FR, jakousi exkluzivitu pak najdeme ve zbrusu nové výbavě Xcelence.

 

eFeRko nabídne agresivněji stylované nárazníky, dvojitou koncovku výfuku, černé lakované doplňky nebo tužší sportovní podvozek. V kombinaci s novinkou pod kapotou 1,5 TSI EVO to bude bezpochyby skvělá jízda! U výbavy Xcelence bude podvozek laděn na pohodlnější jízdu, o zážitek z jízdy ale rozhodně nepřijdete. Obě výbavy nabídnou volič jízdních režimů Comfort, ECO, Sport a Individual.

Nová platforma, jiná dimenze rozměrů

Koncern na SEAT vsází, malý španělský hatchback je totiž prvním modelem, který je postaven na platformě MQB A0. Za nás je to rozhodně krok kupředu. V porovnání s předchozím modelem je novinka o pouhé dva milimetry kratší a o jeden nižší. Zajímavější je spíše nárůst do šířky, kdy Ibiza dostala navíc téměř 9 centimetrů. Posádka díky zvýšenému rozvoru náprav dostane navíc 95 milimetrů místa - to ocení hlavně spolucestující na zadních sedadlech, kteří z této hodnoty budou mít čest poznat u svých kolen 35 milimetrů navíc.

Nad hlavou se vám otevře celý vesmír, poznáte volnost. V kabině Ibizy je o 24 mm více místa pro hlavu, vzadu o 17 milimetrů. A můžete si zvolit prosklenou střechu. Kabriolet zatím nečekejte.

Pokud přepravujete z obchodních center tekutý nákup, jistě vás potěší zavazadlový prostor. Ten nabídne o 63 litrů více místa, s hodnotou 355 litrů je zavazadelník jedním z největších v daném segmentu.

V srdci pořád zlobidlo

Pod kapotou se toho změnilo opravdu hodně a bude z čeho vybírat. Španělský charakter se rozhodně nezapře! K dispozici budeme mít tři motorizace s různými výkony. Benzínový tříhrnek s turbem a objemem jednoho litru poskytne 95 nebo 115 koní, zbrusu nový čtyřválec 1,5 TSI EVO nabídne 150 koní. Samotinká naftová šestnáctistovka může mít 80, 95 či 115 koní.

Do výkonu 95 koní se budete muset spokojit s pětistupňovým manuálem, nad tuto hranici dostanete šestistupňovou manuální převodovku. Do portfolia dorazí také sedmistupňový automat DSG.

Úspora na každém metru

Díky zcela novým motorům a nově použité technologii při výrobě karoserie  (vyšší tuhost až o 30 % současně s nižší hmotností) SEAT určuje spotřebu, která by se měla pohybovat mezi 4 a 5 litry na sto kilometrů. U naftových jednotek je pravděpodobné, že to bude i méně.

Další snížení spotřeby lze očekávat právě při využití sedmistupňové automatické převodovky DSG, která nabízí přesné řazení bez zbytečného přetáčení motoru. Tuto převodovku známe například z nového osmičkového Golfu nebo Fabie 3.

Technology to Enjoy

Takové je motto-slogan-claim SEATu. A opodstatněně. Interiér vypadá ohromně. A výbava taktéž.

Ibizu bude možné osadit multimediálními systémy s konektivitou s Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Vše si zobrazíte až na 8” displeji. A co navigace? Jistě, může být i ta.

Chybět nebude ani bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či příplatkový audio systém Beats se sedmi reproduktory a zesilovačem o výkonu až 300 wattů. Pro mladé řidiče rozhodně velké plus.

Zkrátka nepřijdou ani ti, kteří dbají spíše na bezpečí, než pořádný zvuk z reproduktorů. Pro bezpečnost jsou tu už od roku 1967 bezpečnostní pásy, existují ale i modernější opatření pro bezpečnější jízdu. Kromě promyšleného přednárazového systémů je tu adaptivní tempomat nebo plnohodnotné LED světlomety. Ve standardní výbavě je ovšem nehledejte. To samé platí také o předních či zadních parkovacích senzorech a zpětné kameře, kterou lze spárovat s 8palcovým displejem.

Kdy se Ibizi dočkáme?

Výstavní premiéra je naplánována na březnovou Ženevu, prodej pak odstartuje ještě v prvním pololetí tohoto roku. Automobilka oproti minulosti bude nabízet pouze pětidveřovou karoserii - agresivita pětidveřové verze je tak vysoká, že třídveřové verze SC není třeba. Model Cupra nejspíš z továren nikdy nevyjede.