Honda Civic Hatchback

Na ženevském autosalonu 2016 měl světovou premiéru Hinda Civic hatchback 10. generace.

  • Díky ostrému vzhledu a provokativnímu novému designu je 10. generace nejsportovnějším modelem Civic v celé historii.
  • Nízké a široké tvary a delší rozvor jsou příslibem strhující jízdní dynamiky a zároveň maximálního vnitřního prostoru.
  • První evropský vůz bude k dispozici se zcela novým 1,0litrovým a 1,5litrovým benzínovým motorem Honda VTEC TURBO. U stávajícího 1,6litrového motoru i-DTEC byla provedena další vylepšení.
  • Nový Civic hatchback bude v Evropě k dispozici na začátku roku 2017 a bude se vyrábět v závodě HUM (Honda of the UK Manufacturing).

Na ženevském autosalonu 2016 má světovou premiéru prototyp modelu Civic hatchback nové generace. Konstrukce prototypu ukazuje zásadní změnu v porovnání
s předchozími verzemi tohoto klíčového evropského modelu Honda. Klade důraz na provokativní design a  jízdní dynamiku.

Jean-Marc Streng, generální ředitel divize osobních vozů společnosti Honda Motor Europe, poznamenává: „Civic je klíčový model pro Evropu se silným odbytem a výrobní tradicí v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je Civic synonymem pro značku Honda. Zcela nový model Civic hatchback na tuto tradici navazuje a my doufáme, že bude i nadále tvořit největší podíl evropského odbytu. Velmi nás baví tento model nové generace vyvíjet a těšíme se, až ho budeme moci na začátku roku 2017 představit.“

2. Výrazný design a sportovnější Civic
Zcela nový Civic hatchback bude o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. Nová větší a širší kola a pneumatiky podtrhují sebevědomý vzhled. Dynamický vzhled karoserie doplňuje dlouhý rozvor, krátké přesahy a elegantní kabina.

Krátký přesah karoserie s velkými vzduchovými otvory v přední části vozu je ostrou
a agresivní interpretací charakteristické masky vozů Honda. LED světlomety a denní světla plynule přecházejí zpod směle tvarované kapoty do výrazných podběhů kol.

Elegantní a dozadu směřující křivky karoserie pokračují do kontury na boční straně vozu. Ta v sobě ukrývá přední a zadní kliky dveří a nakonec kulminuje ve výrazných LED zadních světlech tvaru C. Druhá, níže umístěná charakteristická křivka vychází zpoza předních kol, stoupá vzhůru dveřmi a spojuje se s podběhy zadních kol. Tím zvýrazňuje dynamický, dopředu směřující výraz vozu. Design kosoúhlých záhybů a větracích otvorů v zadním nárazníku odráží agresivně stylizovanou povahu celého vozu.

Daisuke Tsutamori, vedoucí projektu 10. generace modelu Civic, poodhaluje podrobnosti týkající se návrhu a realizace tohoto jedinečného designu: „Věděli jsme, že potřebujeme vytvořit neobyčejný a jedinečný design karoserie, který by na jednu stranu provokoval tradiční evropský kompaktní styl a zároveň vyjadřoval původní klíčové hodnoty Civic. Výsledkem je harmonie výrazného a sportovního designu, vyhledávané jízdní dynamiky a všestranné praktičnosti.“

3. Výběr nových přeplňovaných hnacích jednotek přináší dokonalejší zážitek z jízdy
Pro zcela nový model Civic Hatchback bude k dispozici výběr tří hnacích jednotek: 1,0litrový a 1,5litrový benzínový motor VTEC TURBO a upravený 1,6litrový vznětový motor i-DTEC. Civic bude jako první evropský model nabízen se dvěma zcela novými benzínovými motory.

Tyto zcela nové motory jsou součástí rozšiřující se řady Honda Earth Dreams Technology. Cílem je nabídnout kombinaci dynamických jízdních vlastností, špičkového poměru výkon/objem a vynikající úspory paliva.

Díky zcela nové konstrukci motoru a využití nově vyvinutých turbosystémů jsou tyto benzínové motory vybaveny technologií variabilního řízení ventilů se sníženým třením a pro dosažení špičkového výkonu a minimálního zatížení životního prostředí. Vysoce citlivé turbodmychadlo s nízkou setrvačností společně s technologii přímého vstřikování zajišťuje optimální rovnováhu mezi vysokým výstupním výkonem a točivým momentem, které jsou vyšší než u běžných motorů bez přeplňování.

Vedle těchto dvou nových benzínových motorů bude v nabídce upravená verze oblíbeného a úsporného 1,6litrového vznětového motoru Honda i-DTEC, který se využívá jedině v evropských vozech Honda. Přeplňovaný vznětový motor se systémem Common rail využívá rozsáhlé technologie, které omezují tření, snižují emise a spotřebu paliva. Motor je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR (exhaust gas recirculation), vysokým průtokem v sání, který zajišťuje velké víření směsi v každém z válců. Díky novému, velmi pevnému, lehkému a štíhlému klikovému hřídeli a otevřenému celohliníkovému bloku motoru odlévanému pod vysokým tlakem je hnací jednotka velmi lehká a zároveň velmi odolná.

  4. 10. generace modelu Civic hatchback se bude vyrábět v Evropě a vyvážet do celého světa
Hlavní globálním výrobním závodem10. generace modelu Civic hatchback se stane HUM (Honda of the UK Manufacturing), evropský výrobní závod společnosti Honda. Společnost Honda již potvrdila investici ve výši 270 miliónů eur do nových výrobních technologií a procesů v rámci přípravy pro nový model, který se bude vyvážet do celého světa, včetně USA. Tato investice je součástí dlouhodobé strategie pro tento evropský závod v globálních aktivitách společnosti Honda.

Jason Smith, ředitel HUM, poznamenal: „Volbou závodu HUM jakožto globálního výrobního závodu pro zcela nový Civic hatchback naplňuje společnost Honda svůj dlouhodobý závazek vyrábět ve Velké Británii a v Evropě.

Pro HUM je toto rozhodnutí ohromně důležité a je odměnou zaměstnancům Honda za jejich oddanost a snahu v posledních letech. Jako globální výrobní závod modelu Civic hatchback se těšíme, že maximálně využijeme příležitost vyvážet tento model nejen našim evropským zákazníkům, ale také na hlavní světové trhy.“