www.smucler.cz

Startuje sériová výroba modelu Superb iV

18. 9. 2019

V závodě automobilky Škoda Auto v Kvasinách dnes z výrobní linky sjel první vůz Škoda Superb iV. Příprava linky na výrobu prvního elektrifikovaného sériového modelu značky Škoda vyžadovala investici přibližně 12 milionů eur. Superb iV s plug-in hybridním pohonem je vyráběn výhradně ve výrobním závodě v Kvasinách. Investice umožnila úpravu svařovny a montážní haly, díky čemuž se Superb iV vyrábí na stejné lince jako vozy se spalovacími motory.

„Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti. V posledních měsících jsme důsledně pracovali na tom, abychom umožnili spuštění výroby prvního modelu s plug-in hybridním pohonem v závodě v Kvasinách. Dnešní den je výsledkem skvělého týmového výkonu,” říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.

Vzhledem k odlišnosti podlah vozů se spalovacím a plug-in hybridním pohonem bylo třeba některá zařízení ve svařovně upravit nebo nově nainstalovat. Původní hala oddělení kvality byla zcela přebudována a pro efektivní výrobu muselo dojít k novému uspořádání pracovišť v rámci montáže. Ve výrobní lince byl nainstalován další zásobník pro podvozkové rámy a manipulátor pro vysokonapěťové a 12voltové akumulátory.

Vzdělání je základem úspěchu

Společnost Škoda Auto kromě vylepšení svého výrobního závodu pokračuje ve vzdělávání zaměstnanců v oblasti elektromobility. Z toho důvodu v Kvasinách vybudovala tréninkové centrum, v němž od jeho otevření absolvovalo školení již 5 500 zaměstnanců.

Výroba modernizovaného modelu Superb třetí generace se spalovacími motory probíhá v závodě v Kvasinách již od července 2019. Kromě vlajkové lodi značky se zde vyrábí také SUV modely Karoq a Kodiaq. V roce 2018 poprvé vyjelo z bran tohoto závodu, kde je zaměstnáno zhruba 9 000 zaměstnanců, přes 300 000 vozů během jednoho kalendářního roku.

Výkonný a praktický

O pohon modelu Superb iV se stará benzínový motor 1.4 TSI společně s elektromotorem, jež produkují celkový systémový výkon 160 kW (218 k). Dojezd v čistě elektrickém režimu dosahuje až 56 kilometrů dle metodiky WLTP, celkový dojezd na jedno nabití a natankování je až 930 kilometrů. Plug-in hybridní pohon je k dispozici pro výbavové stupně Ambition a Style a také pro verze Sportline a L&K. Uvedení na trh je plánováno na začátek roku 2020.

Dále by vás mohlo zajímat

„Světlo je nový chrom“: Světelný design nového modelu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě nového modelu ID.4 > První elektricky poháněné SUV značky Volkswagen přináší nová řešení v oblasti osvětlení > IQ.Light: světlomety Matrix LED s funkcemi trvale zapnutých dálkových světel a mrknutí oka >  Zadní...

číst dále

ID.R v novém designu

Tvar a barva ID rodiny Volkswagen ID.R má nový vzhled.  Poté, co čistě elektricky poháněný závodní vůz společnosti Volkswagen Motorsport od zahájení projektu v roce 2018 již vytvořil tři rekordy v šedé, modré a červené barvě na třech kontinentech, představí se na Goodwood SpeedWeek (16. –...

číst dále

ŠKODA FABIA COMBI: Úspěšný model slaví 20 let

› Oblíbený model FABIA COMBI byl poprvé představen v roce 2000 na autosalonu v Paříži › Dosud bylo vyrobeno celkem přibližně 1,5 milionů vozů FABIA COMBI ve třech generacích › FABIA COMBI je skvělým příkladem vynikající prostornosti, jak je pro vozy značky ŠKODA typické, při zachování kompa...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl