www.smucler.cz

MSR - Regulace brzdného účinku motoru

8. 7. 2017

Regulace brzdného účinku motoru brání zablokování poháněných kol v důsledku brzdného účinku motoru. K tomu může dojít předevšim na kluzkém povrchu silnice nebo cesty při prudkém sundání nohy z plynového pedálu nebo rychlém podřazení. V těchto situacích dochází kvůli brzdnému účinku motoru ke škubnutí, což například na mokré silnici může vést ke smyku, protože poháněná kola na ní mají větší sklon k zablokování.

Jak funguje?

Systém regulace brzdného účinku motoru se v těchto případech stará o optimální hodnotu brzdného účinku tak, aby nedošlo ke ztrátě kontroly nad vozem. To citelně zvyšuje bezpečnost za nepříznivých jízdních podmínek. Všechny informace, které tento systém potřebuje, získává řídící jednotka ze snímačů otáček kol a od převodovky pomocí datové sběrnice CAN. Pokud řídící jednotka vyhodnotí, že se poháněná kola začínají blokovat, vyšle regulační systém signál řídící jednotce motoru, aby zvýšila počet jeho otáček tak, aby se bezpečně otáčely úměrně k aktuální rychlosti vozu. Automobil díky tomu zůstává po celou dobu řiditelný a stabilní. Regulační systém pracuje ve všech rychlostech bez výjimky.

Systém MSR se využívá především u výkonných vznětových motorů a používá se v automobilech Volkswagen, SEAT i  Škoda.

Ukázka funkce systému

Dále by vás mohlo zajímat

Volkswagen se zaměřuje na trvale udržitelnou mobilitu

Automobilka Volkswagen se připojuje ke snaze dosahování cílů, které stanovila Pařížská dohoda na ochranu klimatu, a svou elektrickou ofenzivou se zasazuje o dosažení trvale udržitelné mobility. Průkopníkem růstu prodejů elektrických vozů má být nový model ID., který se začne vyrábět na konci let...

číst dále

Tiguan přijíždí ve verzi OFFROAD a OFFROAD+

V nabídce Volkswagenu se nově objevuje Tiguan ve verzi OFFROAD. Tiguan OFFROAD dává najevo své zaměření na první pohled, přední část je elegantní, robustní a především nabízí větší nájezdový úhel oproti standardnímu modelu a integrovaný spodní ochranný panel. O trakci na všech druzích povrchu se...

číst dále

V Mladé Boleslavi začala výroba modelu Scala

V Mladé Boleslavi, v hlavním výrobním závodě značky Škoda, dnes sjel z montážní linky první vůz nového modelu Scala . Kompaktní hatchback se v Mladé Boleslavi nejen vyrábí, ale byl zde také navržen a vyvinut. Scala je prvním modelem značky, který využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl