www.smucler.cz

EGR

13. 8. 2016

EGR (Exhaust Gas Recirculation) slouží k regulaci množství výfukových plynů vedených zpět do sacího potrubí. Zpětné vedení výfukových plynů do sání se používá ke snížení emisí výfukových plynů. EGR ventil musejí mít všechny naftové motory, aby splňovaly emisní limit EURO4.

Jak EGR funguje?

Ventil otevírá a uzavírá propojení sacího a výfukového potrubí. Když je ventil otevřen, do sacího potrubí se dostane určité množství výfukových plynů, které se mísí s novou směsí. Výsledná směs má menší podíl kyslíku a tím dochází ke snížení teploty. Nižší teplota následně vede ke snížení emisí oxidů dusíku.

Tento proces je ekologický, ale není zcela vhodný pro motor. Hlavním důvodem je fakt, že část spalin projde spalovacím procesem dvakrát a tyto spaliny snižují výkon motoru. Méně paliva a menší teploty mají negativní vliv na výkon motoru. V neposlední řadě zanášejí pevné částice sací potrubí.

Podmínky k aktivaci

Systém EGR je aktivní pouze za určitých podmínek. Teplota motoru musí být více než 50 °C a musí běžet na maximálně 3000 ot./min. Při vyšších otáčkách klesá tvorba oxidu dusíku sama o sobě, takže není potřeba spuštěného systému EGR.

Ventil EGR nevyžaduje žádnou speciální péči, ale za čas se zanese karbonovými usazeninami. Motor se špatně fungujícím EGR ventilem může při přidání plynu škubat a při akceleraci nadměrně kouří.

Dále by vás mohlo zajímat

Šmucler TV - 46. díl

V tomto díle vám Vašek s Kubou představí showroom značek SEAT a CUPRA.

číst dále

CUPRA slaví své 3. výročí odhalením modelu Formentor s pětiválcovým...

>  CUPRA Formentor VZ5 má pod kapotou pětiválec 2.5 TSI s výkonem 390 k a točivým momentem 480 N.m, který je pro automobilové nadšence dokonalým ztělesněním sportovních výkonů spalovacího motoru >  Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 4,2 sekundy >  Exkluzivní 20“ kola CUPRA z lehké...

číst dále

Volkswagen rozšiřuje portfolio modelové řady ID.3 na českém trhu

>  Nové varianty City a Style o výkonu 110 kW nabízejí na jedno nabití dojezd cca 350 km podle metodiky WLTP >  Verze City s nejmenší sadou akumulátorů (45 kWh) stojí méně než 900 000 Kč >  Novinkou je také pětimístná verze Tour 5* s největší akumulátorovou baterií (77 kWh) ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2021 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl