EGR

13. 8. 2016

EGR (Exhaust Gas Recirculation) slouží k regulaci množství výfukových plynů vedených zpět do sacího potrubí. Zpětné vedení výfukových plynů do sání se používá ke snížení emisí výfukových plynů. EGR ventil musejí mít všechny naftové motory, aby splňovaly emisní limit EURO 4.

Jak EGR funguje?

Ventil otevírá a uzavírá propojení sacího a výfukového potrubí. Když je ventil otevřen, do sacího potrubí se dostane určité množství výfukových plynů, které se mísí s novou směsí. Výsledná směs má menší podíl kyslíku a tím dochází ke snížení teploty. Nižší teplota následně vede ke snížení emisí oxidů dusíku.

Tento proces je ekologický, ale není zcela vhodný pro motor. Hlavním důvodem je fakt, že část spalin projde spalovacím procesem dvakrát a tyto spaliny snižují výkon motoru. Méně paliva a menší teploty mají negativní vliv na výkon motoru. V neposlední řadě zanášejí pevné částice sací potrubí.

Podmínky k aktivaci

Systém EGR je aktivní pouze za určitých podmínek. Teplota motoru musí být více než 50 °C a musí běžet na maximálně 3000 ot./min. Při vyšších otáčkách klesá tvorba oxidu dusíku sama o sobě, takže není potřeba spuštěného systému EGR.

Ventil EGR nevyžaduje žádnou speciální péči, ale za čas se zanese karbonovými usazeninami. Motor se špatně fungujícím EGR ventilem může při přidání plynu škubat a při akceleraci nadměrně kouří.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh

Nedávné námluvy automobilky  Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství , jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce ...

číst dále

Škoda Karoq je konečně v prodeji!

Dnes oficiálně začal prodej nového modelu mladoboleslavské automobilky v České republice. Je to právě nové SUV Karoq , které se po dlouhém čekání konečně dočkalo uvedení do prodeje. Karoq již prošel předprodejní fází, která byla velmi úspěšná, a lze tak předpokládat, že zájem o tento nový model...

číst dále

Volkswagen investuje do elektrických pohonů pro užitková vozidla

Volkswagen Group vidí budoucnost v pohonu pomocí elektrické energie, a tak už neplánuje nabízet s elektrickým pohonem pouze osobní vozy, ale elektromotry by měly dostat také užitkové a nákladní vozy a autobusy. Elektrické pohony v nákladních vozidlech a autobusech, které má na starosti divize Vo...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl