www.smucler.cz

EGR

13. 8. 2016

EGR (Exhaust Gas Recirculation) slouží k regulaci množství výfukových plynů vedených zpět do sacího potrubí. Zpětné vedení výfukových plynů do sání se používá ke snížení emisí výfukových plynů. EGR ventil musejí mít všechny naftové motory, aby splňovaly emisní limit EURO4.

Jak EGR funguje?

Ventil otevírá a uzavírá propojení sacího a výfukového potrubí. Když je ventil otevřen, do sacího potrubí se dostane určité množství výfukových plynů, které se mísí s novou směsí. Výsledná směs má menší podíl kyslíku a tím dochází ke snížení teploty. Nižší teplota následně vede ke snížení emisí oxidů dusíku.

Tento proces je ekologický, ale není zcela vhodný pro motor. Hlavním důvodem je fakt, že část spalin projde spalovacím procesem dvakrát a tyto spaliny snižují výkon motoru. Méně paliva a menší teploty mají negativní vliv na výkon motoru. V neposlední řadě zanášejí pevné částice sací potrubí.

Podmínky k aktivaci

Systém EGR je aktivní pouze za určitých podmínek. Teplota motoru musí být více než 50 °C a musí běžet na maximálně 3000 ot./min. Při vyšších otáčkách klesá tvorba oxidu dusíku sama o sobě, takže není potřeba spuštěného systému EGR.

Ventil EGR nevyžaduje žádnou speciální péči, ale za čas se zanese karbonovými usazeninami. Motor se špatně fungujícím EGR ventilem může při přidání plynu škubat a při akceleraci nadměrně kouří.

Dále by vás mohlo zajímat

SEAT dostal na starost vývoj CNG pohonu pro celý koncern

Španělská automobilka SEAT bude vyvíjet techniku pro vozy s pohonem na CNG ( stlačený zemní plyn ) pro celý celý koncern Volkswagen. O vývoj se bude start technické centrum SEATu, kde pracuje přes tisíc inženýrů. Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vidí v pohonu vozů na CNG ...

číst dále

Žáci učiliště Škoda navrhují studii kabrioletu Karoq

V podnikovém učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi navrhují žáci zajímavou studii vozu - Karoq  kabriolet. V minulých letech žáci postavili celkem čtyři vozy, nyní se rozhodli pro nejnovější SUV v nabídce značky a přišli s neobvyklým nápadem udělat z něj kabriolet. Za vývojem studie stojí žáci ...

číst dále

ŠmucleRace #01 | VW T-Roc

Máme tady první testovaný vůz z programu ŠmucleRace! Před pár dny jsme dostali na test nejmenší SUV v nabídce Volkswagenu. Samozřejmě se jedná o model Volkswagen T-Roc, který hned při svém představení vzbudil velkou vlnu pozitivních ohlasů díky svému atraktivnímu designu. T-Roc nás doprováze...

číst dále
© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl