www.smucler.cz

EGR

13. 8. 2016

EGR (Exhaust Gas Recirculation) slouží k regulaci množství výfukových plynů vedených zpět do sacího potrubí. Zpětné vedení výfukových plynů do sání se používá ke snížení emisí výfukových plynů. EGR ventil musejí mít všechny naftové motory, aby splňovaly emisní limit EURO4.

Jak EGR funguje?

Ventil otevírá a uzavírá propojení sacího a výfukového potrubí. Když je ventil otevřen, do sacího potrubí se dostane určité množství výfukových plynů, které se mísí s novou směsí. Výsledná směs má menší podíl kyslíku a tím dochází ke snížení teploty. Nižší teplota následně vede ke snížení emisí oxidů dusíku.

Tento proces je ekologický, ale není zcela vhodný pro motor. Hlavním důvodem je fakt, že část spalin projde spalovacím procesem dvakrát a tyto spaliny snižují výkon motoru. Méně paliva a menší teploty mají negativní vliv na výkon motoru. V neposlední řadě zanášejí pevné částice sací potrubí.

Podmínky k aktivaci

Systém EGR je aktivní pouze za určitých podmínek. Teplota motoru musí být více než 50 °C a musí běžet na maximálně 3000 ot./min. Při vyšších otáčkách klesá tvorba oxidu dusíku sama o sobě, takže není potřeba spuštěného systému EGR.

Ventil EGR nevyžaduje žádnou speciální péči, ale za čas se zanese karbonovými usazeninami. Motor se špatně fungujícím EGR ventilem může při přidání plynu škubat a při akceleraci nadměrně kouří.

Dále by vás mohlo zajímat

Superb zvítězil v testu německého magazínu Auto Test

Mladoboleslavská automobilka se může pochlubit dalším úspěchem na mezinárodní scéně, když její vlajková loď Škoda Superb získala nejvíce bodů ve srovnání se všemi importovanými vozy v hodnocení, které provedl německý magazín Auto Test. Porotci během uplynulého roku důkladně otestovali a porovn...

číst dále

Head-up displej

Head-up displej slouží k promítání nejdůležitějších informací o jízdě do zorného pole řidiče. Údaje, jako jsou například aktuální a nejvyšší povolená rychlost či pokyny navigačního systému, se virtuálně promítají do prostoru a zdá se, že jsou promítány přímo před vůz na silnici. Ve skutečnosti j...

číst dále

Nejčastější chyby při používání klimatizace

Klimatizace je nejen v automobilu užitečným pomocníkem, který řidiči i celé posádce zpříjemňuje jízdu. Díky ní není třeba jezdit s neustále staženými okny, což má při vyšší rychlostí za následek až nesnesitelný hluk. Ještě na konci minulého století nebyla klimatizace v automobilu samozřejmostí, ...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
Na mosteckém autodromu naplno vyniknou skvělé jízdní vlastnosti SEATu Leon ST Cupra. 🏁 #seat #seatcr #track #seatfans #car #cars #instacar #auto #seatleon #leon #leoncupra #seatleoncupra #cupra #cupra300 #tsi
Autocentrum Jan Šmucler
Veselý interiér při řízení každého potěší. 😉 #volkswagen #vw #newbeetle #beetle #volkswagenbeetle #vwbeetle #interior #vwworld #car #cars #instacar #auto #usmuclera
Autocentrum Jan Šmucler
SEATu Ateca černá sluší. 👌 Jak se vám líbí? #seat #atea #seatateca #suv #seatfans #seatlife #car #cars #instacar #auto #usmuclera
Autocentrum Jan Šmucler
Vybrat lak nového vozu je mnohdy těžké rozhodnutí. S našimi ukázkovými vzorky to však jde alespoň o něco snáze. Jakou barvu vozu máte nejraději? 🙂 #usmuclera #volkswagen #vw #skoda #seat #car #cars #auto #paint #colour
Autocentrum Jan Šmucler
Volkswagen Tiguan je neskutečně elegantní fešák. 👌 #volkswagen #tiguan #vwtiguan #vw #usmuclera #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Krásný pohled. Nemyslíte? 👌🙂 #usmuclera #volkswagen #polo #vwpolo #vw #vwlover #vwworld #car #cars #instacar #auto
více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl