Arteon po modernizaci: Nově ve verzi Shooting Brake! 5.7.2020

Volkswagen představil modernizovaný model Arteon, který nabídne vylepšení po technické stránce i svěžejší design. Ale co je ta vůbec nejzajímavější novinka? Arteon bude dostupný ve dvou karosářských variantách – jako sedan a nově i ve verzi Shooting Brake! Arteon Shooting Brake je zcela nová interpretace konceptu kombi Variant, který je známý z modelových řad  Passat a Golf.

Design obou verzí kombinuje honosnou eleganci a sportovního ducha. Výrazné charisma je podpořeno táhlými liniemi, novou nepřerušovanou světelnou lištou na přední masce či specifickými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče plynule navazuje na kapotu motoru a společně tak tvoří přitažlivý celek. Modely Arteon a Arteon Shooting Brake se liší tvarem zadní části karoserie od střešních B sloupků dále. Zatímco u sedanu klesá linie střechy plynule a zadní část připomíná kupé, u verze Shooting Brake jsou linie střechy a oken protaženy až k zádi.

Nově jako plug-in hybrid

Mezi technické novinky, které se uplatňují u obou karosářských verzí, patří plug-in hybridní pohon. Zatím nebyly zveřejněny konkrétní údaje, ale kratší cesty by měly modely Arteon eHybrid1 a Arteon Shooting Brake eHybrid1 bez problémů zvládnout v čistě elektrickém režimu. Zejména tedy v městském provozu se tyto modely budou většinu času vyznačovat nulovými lokálními emisemi.

Vrcholné „R“

Vrcholnou verzí této modelové řady bude Arteon R, který má ambice zaujmout i v kategorii prémiových sportovních vozů. O zajištění efektivního přenosu hnací síly na silnici se stará mj. nová technologie R-Performance Torque Vectoring, která má za úkol variabilní rozdělování točivého momentu jak mezi nápravami, tak v určitých situacích i mezi zadními koly. Samozřejmostí je jedinečný „R“ design.

Spousta prostoru pro všechny a pro všechno

Arteon se může pochlubit obrovským vnitřním prostorem. Prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech je největší v dané kategorii s hodnotou 1016 mm. Verze Shooting Brake pak nabízí díky protáhlé linii střechy také spoustu místa pro hlavu. Základní objem zavazadlového prostoru je v případě sedanu 563 l a u verze Shooting Brake 565 l. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostoru o objemu 1557 l u sedanu a 1632 l u verze Shooting Brake, ložná plocha má v tomto uspořádání u obou variant délku 2,09 m.

Bezstarostná jízda

Rozsáhlá nabídka asistenčních systémů zahrnuje mj. volitelný systém Travel Assist. Travel Assist umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. Jeho součástí je adaptivní tempomat ACC s prediktivní regulací rychlosti jízdy, který kromě udržování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla dokáže rychlost přiměřeně upravovat i v případě omezení povolené rychlosti, před zatáčkou, křižovatkou nebo na hranici obce. V rámci systému Travel Assist je dostupný rovněž systém pro udržování jízdního pruhu Lane Assist či asistent pro nouzové brzdění Front Assist s rozpoznáváním chodců.